den første gangen – ikke lik for alle

Sex har blitt en enkel ting for meg, og jeg har også vært i faser hvor sex har vært ett våpen, ett lokkemiddel, ubetydelig, ekstremt betydelig og følelsesladet, dette går hånd i hånd med forhold og singelliv, og jeg har fått erfare begge deler. Jeg var relativt tidlig, rundt 12 år og ekstremt kåt. Jeg kom i puberteten da jeg var bare barnet og etter det ballet det på seg, stakkars mamma sier jeg bare.. Jeg har aldri vært spesielt flink til å “snike” meg rundt, eller så har det vel kanskje noe med at jeg hadde overdrevent nysjerrige foreldre, who knows, jeg fikk vertfall aldri være i fred. Jeg vet med andre ord hvordan det er å være ung og kåt, men også litt eldre og kåt, kåthet er kåthet uansett hvordan man er eller hvor gammel man er, så jeg skjønner godt at dere lurer på hvordan det er.

Første gang kan for mange virke skremmende, vond og ellers ubehagelig, og om man ser på det på denne måten vil jeg så absolutt anbefale å vente, for da er man ikke klar. Jeg mener selv den dag i dag at jeg var klar som 12 åring og mange vil nok mene at dette er ekstremt, for det er jo det, men ja, jeg er voksen av meg, slik jeg alltid har vært, så jeg dømmer ingen. 

Jeg ville valgt en partner jeg var helt sikker på om jeg kunne valgt igjen, det burde også dere tenke på, man skal ikke “få det overstått” selv om det er første gang, for dere kommer faktisk til å tenke tilbake til den gangen hver gang dere tenker på deres første gang, I still do, ikke med følelser, men for å huske.  Så når du da har funnet en person du er trygg på ville jeg så absolutt ha pratet en del om hvor, hvordan og alt det der, for ja, å være forberedt kan i slike tilfeller være ett stort pluss. Man slipper liksom usikkerheten rundt det. 

Ellers er det jo ingen guide til hvordan man kan ha seg, men kanskje man kan starte i misjonæren og la det gå rolig for seg? Good luck guys!


– Fruen

One thought on “den første gangen – ikke lik for alle

Leave a Reply

